دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 13:32

زارع: سهم ایران از تجارت جهانی به ۴۰ صدم درصد کاهش یافته است

نماینده آباده در مجلس گفت: امروز سهم ما از تجارت جهانی به 40 صدم درصد کاهش یافته است. کل مبادلات تجاری 102 میلیارد دلار واردات و صادرات است. مشوق‌های صادراتی کار خوبی بود، اما در داخل 60 درصد واحدهای تولیدی یا تعطیل شدند یا با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند.
کد خبر : 91699

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری سیاسی، رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز -سه‌شنبه 18 خردادماه- پس از ارائه گزارش وزیر صنعت درباره مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان در کشور، طی سخنانی اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک متأسفانه متولی ندارند و زنجیره تولید از آنها حمایت نمی‌کند. افزایش ارزش کالاهای صادراتی باید در دستورکار دولت قرار گیرد. بهره‌وری صادراتی باید ایجاد شود تا ارزش صادراتمان نسبت به حجم صادرات افزایش یابد.


وی اضافه کرد: قوانین شهرک‌های صنعتی باید تغییر کند تا از صنایع کوچک و زودبازده حمایت مستمر انجام شود.


این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دو اقدام دولت مبنی بر پیوستن به WTO و مشوق های صادراتی قابل تقدیر است تأکید کرد: کاهش حجم تجارت جهانی نشان از تعطیلی کسب و کار دارد.


زارع با انتقاد از اینکه بنگاه‌های کوچک متولی مشخصی ندارد، تصریح کرد: مأموریت وزارت صنعت تا کنون شرکت شهرک‌های صنعتی در بحث افزایش زیرساخت‌ها بوده اما در زنجیره تولید اقدام خاصی را انجام نداده است بنابراین لازم است ساختار شرکت شهرک‌های صنعتی به نوعی تغییر پیدا کرده است تا زنجیره تولید افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته